Kesälapsen selviytymisohjeet

8:10 Rämpytä ovikelloa, kiidä yläkertaan, laita eväät jääkaappiin, kipitä alas ja vie reppu takahuoneeseen.

8:15 Päätä, että tänään on hyvä päivä ja olet tarpeellinen osa yhteiskuntaa ja todistat sen marssimalla tarmokkaasti kohti palautushyllyä.

8:16 Huomaa, ettei palautushyllyllä ole kuin kourallinen kirjoja ja yritä keksiä Plan B hyödyllisyytesi näyttämiseksi.

8:20 Vie hyllyyn palautusautomaatilta löytyneet kolme kirjaa. Hymyile, toivottele huomenia työkavereille ja totea, että saat pitää kesätyösi, vaikka käyttäisitkin aikasi nenän kaivamiseen.

8:25 Himmaile hyllyjen välissä, tarkista, että kirjat ovat ojennuksessa ja kaikki muutenkin ok. Aloita kellon vilkuilu.

9:30 Odotuksesi on päättynyt ja voit mennä yläkertaan juomaan kahvia.

9:55 Keskity, mene tiskille, kokoa aivosi äläkä vie varastokirjoja palautuksiin, poista maksetut maksut ilmoituksista, varmista, että kirjoja palauttaessa ne kuittaantuvat palautetuiksi äläkä tee mitään typerää.

10:30 Istu alas ja päivystä.

12:00 Jee ruokaa!

12:30 Rullaa kärryjen kanssa väliä automaatti – tiski – palautushylly – 84.2. Älä sooloile tietokirjojen kanssa.

14:00 Palaa kohtaan 9:30.

14:10 Yritä olla hyödyllinen ja mene nauttimaan musan takahuoneen hiljaisuudesta ja laatuajasta poistettavien levyjen ja/tai tarroitettavien kirjojen kanssa.

16:00 Onnea suoritetun päivän johdosta, mene kotiin ja toista sama seuraavana päivänä.

-Elisa

kollaasiKirjaston huomautus: Elisan taiteellisuutta ja kädentaitoja hyödynnettiin satutuntitarpeiston askartelussa. Ehkä jo syksyllä kirjastojen satutunneilla kirmaa söpöjä eläimiä ja seikkailee hurjia merirosvoja.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s